Read My Lips! Not my shirt! MY LIPS!!! 08.12.2017 I love you, you're perfect, now change!!!


I LOVE YOU, YOU'RE PERFECT, NOW CHANGE!!!

Καλά μου Σπίρτα, καλησπέρα!  Δεν είμαι σίγουρη που σας βρίσκει η σημερινή, με τι ασχολείστε και ποια είναι η διάθεση σας, αλλά γεγονός είναι ότι με λιγώτερο από 20 ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, εεε, δεν μπορεί, μια αισιοδοξία την έχουμε σίγουρη, πιστεύω.

Κατ’ αρχήν η πόλη στολίστηκε, τα βράδια μας φωτίστηκαν, οι βιτρίνες υποσχετικές και οι άνθρωποι στους δρόμους.  Το προσέξατε ότι κάθε παραμονές εορτών μας πιάνει ένα κάτι και παίρνουμε τους δρόμους;  Δεν εξηγείται αλλιώς η τρελή κίνηση των ημερών.  Κάτι μας πιάνει.  Αλλά εντάξει, δεν είδα και κανένα να πτοείται από την κίνηση και να κάθεται στο σπίτι του.  Την άλλη μέρα πάλι τους δρόμους παίρνουμε.

Το αποτέλεσμα τώρα όλων αυτών των επιδρομών γνωστό.  Ξεκινάς με τις καλύτερες των προϋποθέσεων και με την αγοραστική διάθεση στα ύψη, αποφασισμένος ότι φέτος δεν θα κάνεις τις ίδιες βλακείες με πέρυσι και καταλήγεις με καμιά δεκαριά σακούλες να αναρωτιέσαι, αν πραγματικά χρειαζόσουν ντολμαδοπαρασκευαστή, Χριστουγεννιάτικη γραβάτα με ταράνδους και τρίτη φάτνη στο σπίτι.


Να σας πω όμως κάτι;  Δεν πειράζει.  Για μένα όλη η πρόκληση βρίσκεται στο να ξεκολλάμε λίγο από το καταναλωτικό κόλλημα που τρώμε κάθε τέτοιες μέρες, παραμονές εορτών και να κοιτάμε και λίγο πέρα από τον αφαλό μας.

Δεν βρίσκεται το πρόβλημα στο οτιδήποτε, το οποίο καλώς ή κακώς αγοράσαμε για μας.  Το πρόβλημα βρίσκεται στο να ασχολούμαστε μόνο με μας.  Με καταλαβαίνετε τι θέλω να πω, έτσι δεν είναι;  Με καταλαβαίνετε, είμαι σίγουρη.  Σπίρτα είσαστε.

Όλη αυτή λοιπόν η εισαγωγή που προηγήθηκε, ήταν για να σας πω για τον Ραδιομαραθώνιο που ετοιμάζουμε εμείς εδώ στο Spirto Web Radio πυρετωδώς αυτές τις μέρες.  Κάθε χρόνο λίγο πριν τα Χριστούγεννα, εδώ και έξη χρόνια, το spirto δείχνει το κοινωνικό του προφίλ και διοργανώνει ένα ραδιοφωνικό μαραθώνιο με κεντρικό του θέμα τον συνάνθρωπο.  Όχι τον συνάνθρωπο γενικά, αλλά τον αναξιοπαθούντα συνάνθρωπο, αυτόν που οι συνθήκες δεν του επέτρεψαν ή μάλλον του στέρησαν βασικά αγαθά, όπως είναι τα προς το ζην, όπως είναι η οικογένεια, όπως είναι η υγεία, όπως είναι το αναφαίρετο δικαίωμα να ζει στον τόπο του κλπ κλπ

Διπλός όπως κάθε χρόνο και αυτός ο ραδιομαραθώνιος του Σπίρτου, έχει στο επίκεντρο του, δύο φορείς που έχουν δώσει πολλά χαμόγελα.  Το Χαμόγελο του παιδιού και τον Σύλλογο Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων – Αγάπη για ζωή.  Περισσότερο γνωστός ο πρώτος, το Χαμόγελο του Παιδιού, λιγώτερο γνωστός ο δεύτερος σύλλογος, Αγάπη για ζωή, αλλά με εξ ίσου αξιόλογη δράση, και οι δύο οργανισμοί είναι ταγμένοι στον συνάνθρωπο.

Δεν ζητούν πολλά, λίγα λεπτά από τον χρόνο μας ζητάει το Χαμόγελο του Παιδιού και ένα sms από τα εκατοντάδες που στέλνουμε καθημερινά και χωρίς να έχουμε σοβαρό λόγο.  Λίγα είδη πρώτης ανάγκης από το super-market, ότι μπορεί ο καθένας, είναι αυτά που βοηθάνε τον οργανισμό να συνεχίζει το πολύ σημαντικό έργο του, τα τελευταία 20+ χρόνια που δραστηριοποιείται για να καλύψει βασικές ανάγκες παιδιών, που δεν στάθηκαν τόσο ευνοημένα από την τύχη.  Πλαστικά καπάκια ζητάει ο σύλλογος Αγάπη για Ζωή, από αυτά που πετάμε καθημερινά, τα οποία μετατρέπει σε αναπηρικά αμαξίδια, προορισμένα για άτομα με κινητικά προβλήματα, που τα έχουν απόλυτη ανάγκη και δεν μπορούν να τα αποκτήσουν.

Στο Spirto Web Radio πιστεύουμε ότι όλοι στο βάθος μας έχουμε ευαισθησίες και ότι συχνά το μόνο που χρειάζεται είναι κάποιος να μας το θυμίσει.  23 Δεκεμβρίου λοιπόν, ημέρα Σάββατο και από ώρα 11 το πρωί, παίρνουμε τα παιδιά μας, τα ανίψια μας, τα εγγόνια μας, όσοι έχουμε και ανεβαίνουμε Κηφισιά.  Συνδυάζουμε τα ψώνια μας με ένα περίπατο στην Χριστουγεννιάτικη Κηφισιά και επισκεπτόμαστε και το Spirto που την μέρα εκείνη θα φιλοξενείται στο Εμπορικό Κέντρο Μελά, απέναντι από το Άλσος της Κηφισιάς.

Μαθαίνουμε έτσι στα παιδιά να νοιάζονται, να μη μένουν απαθείς στην ενήλικη ζωή τους, μπροστά στην ανθρώπινη ανάγκη, να προσφέρουν, να μάθουν ότι και το λίγο, μερικές φορές είναι πολύ και ότι από το τίποτα, κάποιες φορές γίνονται θαύματα.  Χριστουγεννιάτικα θαύματα.

Λοιπόν Σπίρτα, μετά από μια μακριά περίοδο επαναλήψεων που σκοπό είχαν την εμπέδωση της διδακτέας ύλης, όλα όσα είπαμε δηλαδή την προηγούμενη σαιζόν, είμαστε πια έτοιμοι πιστεύω να καταπιαστούμε με καινούρια θέματα.

Σκεφτόμουν αυτές τις μέρες και με απασχόλησε αρκετά, το να είσαι ο εαυτός σου, που ακούμε συχνά. Όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι, είχε πει ο Όσκαρ Γουάιλντ. Να είσαι ο εαυτός σου, να μην προσπαθείς να αρέσεις καλά και σώνει. Να λες όχι, να υποστηρίζεις τα θέλω σου. Το έχουμε ξαναπεί, ωραία η συνθηματολογία, σε κάποιους από μας μπορεί και να φανεί χρήσιμο να ακούν τέτοια συνθήματα, όμως αν δεν καταλάβουμε απόλυτα, τι σημαίνει το κάθε τι που ακούμε, δεν θα μας βοηθήσει πάρα πολύ, να ξέρετε.

Είχαμε κάνει εκτενή ανάλυση σε παλαιότερη εκπομπή, γι αυτούς τους τύπους που πιστεύουν, ότι το να είσαι ο εαυτός σου, σημαίνει να φέρεσαι όπως θέλεις, να μιλάς όπως θέλεις, να πετάς ότι κοτσάνα σου έρθει στο κεφάλι, χωρίς να σκέφτεσαι και χωρίς να σε νοιάζει ο αντίκτυπος που έχει στους άλλους και, προσέξτε το εδώ, να συμπεριφέρεσαι γενικά, σαν οι άλλοι γύρω σου να είναι περίπου αόρατοι.  Χωρίς δηλαδή να υπολογίζεις κανένα και τίποτα.

Όμως ξέρετε κάτι;  Οι αρχαίοι Έλληνες τα έχουν πει όλα, όσα χρειάζεται στη ζωή του ο άνθρωπος και η ελληνική γλώσσα έχει την κατάλληλη λέξη για το κάθε τι, βοηθώντας στην διάκριση ανάμεσα στις διάφορες έννοιες.  Άλλο πράγμα λοιπόν είναι ο αυθεντικός, ντόμπρος άνθρωπος, που δεν παριστάνει κάτι, αλλά είναι κάτι και άλλο πράγμα ο προπέτης, ο αλαζόνας, ο κάφρος, ο προκλητικός άνθρωπος.  Καλά το κάφρος είναι νεολογισμός, αλλά εντάξει.

Τι θέλω να πω;  Θέλω να πω ότι ναι, να είσαι ο εαυτός σου, αλλά στο βαθμό που αυτό δεν πληγώνει, δεν θίγει, δεν προσβάλλει, δεν κακοποιεί και δεν παραβιάζει τον προσωπικό χώρο και το δικαίωμα στο σεβασμό του άλλου.  Αν για κάποιους το να είναι ο εαυτός τους σημαίνει να κάνουν αυτό που λέμε χοντράδες, τότε όχι, η συμβουλή είναι πάρτο αλλιώς.  Διότι όσο αυτός είναι ο εαυτός του, άλλο τόσο είναι και οι άλλοι, οι οποίο εν προκειμένω θα ήθελαν να του ανοίξουν το κεφάλι και να τον χώσουν τρία μέτρα κάτω από το χώμα. Δεν βγαίνει η εξίσωση έτσι.

Να είσαι ο εαυτός σου!  Ναι, σύμφωνοι, αλλά τι γίνεται όταν δεν μπορώ να είμαι ο εαυτός μου;  Πόσο καλό μου κάνουν οι συγκρίσεις ανάμεσα στο τι κάνω εγώ και το τι κάνουν οι άλλοι, που είναι ο εαυτός τους;  Έπειτα ναι, αντιπαθώ το αφεντικό μου, σαν τις αμαρτίες μου.  Πρέπει να του το πω, αλλιώς δεν θα είμαι ο εαυτός μου;  Πολύ αντιπαθητικό βρίσκω κι εκείνο τον ταμία στην τράπεζα, που σου μιλάει χωρίς να σε κοιτάει και την καθωσπρέπει απέναντι, που δεν χάνει ευκαιρία για να καυχηθεί, πόσο καλή μάνα, σύζυγος, νοικοκυρά και επαγγελματίας καρακάξα είναι.  Να της το πω;

Εγώ τι να σας πω, θα ήθελα πολύ να μπορώ να είμαι ο εαυτός μου, παντού και πάντα και να λέω ανοιχτά τις σκέψεις μου και την γνώμη μου και να είμαι ειλικρινής με όλους, αλλά ξέρωγω;  Το σκέφτομαι.  Μήπως θα έχουν δίκιο μετά οι άλλοι να με πάρουν με τις πέτρες; Κατ’ αρχήν, δεν ζήτησαν οι άλλοι την γνώμη μου ούτε και θέλουν να μάθουν το τι σκέφτομαι.  Ούτε ο ταμίας στην τράπεζα ούτε η κυρία απέναντι ούτε και κανένας άλλος.  Θα το θυμόμουν αν μου είχαν ζητήσει την γνώμη μου και πραγματικά κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι.

Και ακούμε μετά ύμνους στην ειλικρίνεια. Άλλη παρεξηγημένη έννοια.  Ναι, ποια ειλικρίνεια;  Αυτή που στήνεις τους άλλους και όταν σε ρωτάνε γιατί, τους λες ωμά ότι τους βαριέσαι και τελικά προτίμησες άλλη παρέα, που θα περάσεις και καλύτερα;

Να είσαι ο εαυτός σου, μας λένε και παράλληλα μιλάνε για αλλαγή και για αποδοχή. Μη φοβάσαι την αλλαγή, ακούμε, να αποδέχεσαι και να αγαπάς τον εαυτό σου, όμως όταν με παροτρύνουν να αλλάξω αυτό ή εκείνο, αυτό για μένα σημαίνει ότι πρώτον δεν αγαπώ αυτό που είμαι και γι αυτό θέλω να το αλλάξω, δεύτερον ότι δεν αποδέχομαι αυτό που είμαι, αλλά θέλω να γίνω κάτι άλλο και τρίτον, γιατί να μπω στον κόπο καν να αλλάξω κάτι που είναι καλό, αν μέσα μου βαθιά δεν πίστευα ότι είναι άσχημο;

Τελικά, να είμαι ή να μην είμαι ο εαυτός μου;  Να αλλάξω ή να κάτσω εδώ που είμαι;  Αντέχει ο κόσμος την ειλικρίνεια μου ή να περιοριστώ να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου;  Εγώ πάντως θα σας το πω.  Οσάκις είπα ότι αγαπώ τον εαυτό μου κι ότι δεν θέλω να αλλάξω, να γίνω κάποια άλλη, με είπαν ψώνιο.  Άντε βγάλε άκρη μετά.

Λοιπόν, σας έχω νέα, που δεν ξέρω πως θα τα πάρετε.  Είμαστε ο εαυτός μας!  Ναι, και μην γελάτε, είναι σοβαρό το θέμα.  Το αν εγώ θα αποφασίσω ότι θέλω να προσαρμοστώ στις απαιτήσεις των άλλων από εμένα και θέλω να τους ευχαριστήσω και να τους κάνω τα χατίρια και θέλω πάντα να ακούω μπράβο, παλαμάκια και σωραίος, δεν κάνω τίποτε άλλο από το να είμαι ο εαυτός μου.  Αν είμαι Yes Man, αν είμαι ο πάντα ναι, ο καλόβολος, ο Mr Nice Guy, αυτός που θα γίνει χαλί να τον πατήσουν και μετά θα θυμώνει που τον πατάνε, ποιος είναι αυτός που θα μου πει, ότι δεν είμαι ο εαυτός μου, αλλά κάποιος άλλος;








DON'T MESS WITH CATS - They are lions in disguise
On Air: κάθε Παρασκευή στις 7 το βράδυ
On Replay: Σάββατο πρωί στις 10, αχάραγα με τον πρώτο καφέ. Bring the cake!

Το post γρατζουνίστηκε responsibly από το * Κεραμιδόγατο

Για όσους δεν πρόλαβαν τις ζωντανές εκπομπές Don't Mess with Cats με το Κεραμιδόγατο - The Alley Cat, οι εκπομπές διατίθενται στο Mixcloud, σε πακέτο για το σπίτι ;-)



DON'T MESS WITH CATS - THEY ARE LIONS IN DISGUISE
Live On Air: κάθε Παρασκευή στις 7 το βράδυ
On Replay: Σάββατο πρωί στις 10, αχάραγα με τον πρώτο καφέ. Bring the cake!
Όλες οι αναρτήσεις και το περιεχόμενο εδώ, γρατζουνίστηκαν responsibly από το * Κεραμιδόγατο
Όσοι δεν πρόλαβαν τις ζωντανές εκπομπές, οι εκπομπές διατίθενται στο Mixcloud, σε πακέτο για το σπίτι ;-)


Forget Me Not - Ακολουθήστε το Κεραμιδόγατο:


ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ